.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فاطمه راکعی: اصلاح‌طلبان به تحریم انتخابات فکر نمی‌کنند
فاطمه راکعی با اشاره به ردصلاحیت های گسترده اصلاح طلبان توسط هیئت های نظارت شورای نگهبان بیان کرد: فکر می کنم ردصلاحیت های صورت گرفته از سوی هیئت های نظارت به همان اندازه که بزرگ و گسترده است، غیر مستند و غیر قانونی نیز است.

به گزارش شمال نیوز، مهدی نوروزی، فاطمه راکعی نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نامه با اشاره به ردصلاحیت های گسترده اصلاح طلبان توسط هیئت های نظارت شورای نگهبان بیان کرد: تمامی کسانی که برای ثبت نام در انتخابات مجلس دهم جلو آمدند قصد خدمت و کمک به نظام و کشور را داشتند.

وی با بیان اینکه بسیاری از ثبت نام کنندگان برای حضور در انتخابات مجلس اشخاص شناخته شده ای برای نظام و مردم جمهوری اسلامی هستند، گفت: شناسنامه کاری این افراد گواهی بر سوابق و گذشته آن ها است.

راکعی با اشاره به اینکه به نظر می رسد هیئت های نظارت در احراز و عدم احراز صلاحیت ها تنگ نظرانه عمل کرده است و به منتقدان خود تهمت " عدم التزام به قانون اساسی " و " عدم التزام به اصل ولایت فقیه " زده است، تاکید کرد: این گونه رفتارها از سوی هیئت‌های نظارت استانی زیبنده نظام و شورای نگهبان نیست.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به وضع کنونی رد صلاحیت‌ها، ائتلاف اصلاحات چه استراتژی برای آینده در پیش می گیرد، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 به این نتیجه رسیدیم که اگر با تکیه بر خرد جمعی عمل کنیم زودتر و بهتر به نتیجه خواهیم رسید و لذا چون هدف نهایی تمام اصلاح طلبان خدمت گزاری به ملت شریف ایران است، بنابراین فکر نمی کنم با تحریم انتخابات مشکلی حل شود بلکه کناره گیری افراد اصلح از انتخابات راه را برای حضور تندروها در مجلس باز می کند.

وی تصریح کرد: معتقدم تنها سلاح اصلاح طلبان برای دفاع از خود در شرایط کنونی، همکاری با یکدیگر و استفاده از خرد جمعی است. امیدوارم در ملاقات هایی که با رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهور در مورد رد صلاحیت نامزدهای اصلاح طلب داریم این مسائل حل و فصل شود و رای مردم که رهبری آن را " حق الناس " قلمداد کردند پایمال نشود.

دبیرکل جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند اگر بنده و نظام را قبول ندارید در انتخابات شرکت کنید، به نظر شما این نوع برخورد با نامزدهای انتخاباتی اصلاح طلب، که نه مشکلی با نظام دارند و نه رهبری، تضمین کننده فرمایشات و سفارشات مقام معظم رهبری است؟!

راکعی افزود: طبق آمار ارائه شده، از سه هزار کاندید اصلاح طلبی که در سراسر ایران نامزد شده بودند تنها سی نفر از سوی هیئت های اجرایی و نظارت شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

نماینده ادوار مجلس در پاسخ به این سوال که علت رد صلاحیت اصلاح طلبان در هیئت های نظارت چیست، گفت: رد صلاحیت بنده در هیئت های اجرایی به استناد بند 3 ماده 28 قانون انتخابات نداشتن التزام به قانون اساسی و اصل ولایت فقیه عنوان شده است. اشعار من در ستایش حضرت امام خمینی (ره) سال های متمادی است در مقاطع مختلف آموزش و پرورش در کتب درسی چاپ می شود و اینکه بنده به اصل ولایت فقیه معتقد نباشم یک تهمت و توهین بسیار بزرگ است. همچنین عدم التزام به قانون اساسی، در مورد من که همواره در نوشته ها و گفته هایم همگان را توصیه به رعایت قانون و احترام به قانون اساسی مترقی کشور کرده ام، چه معنایی جز تهمت محض می تواند داشته باشد!

وی افزود: تا جایی که من اطلاع دارم، ردصلاحیت دیگر اصلاح طلبان، تحصن نمایندگان مجلس ششم و نامه به رهبری بیشترین علت رد صلاحیت اصلاح طلبان در هیئت های نظارت شورای نگهبان عنوان شده است.

راکعی درباره اینکه آیا اصلاح طلبان با رییس جمهور درباره ردصلاحیت ها رایزنی داشته اند یا خیر نیز به خبرنگار نامه نیوز گفت: قطعا در چند روز آینده هیئت رییسه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با رییس جمهور به عنوان پاسدار قانون اساسی جلساتی را خواهند داشت و پیگر حقوق پایمال شده نامزدهای اصلاح طلب در احراز صلاحیت ها خواهند بود.

وی افزود: اینکه از لحاظ حقوقی رییس جمهور می تواند اقدامی را در مورد مسائل انتخاباتی انجام دهد یا خیر مسئله ای است که بنده در آن تخصص ندارم و نمی توانم در این خصوص اظهار نظر کنم.

فاطمه راکعی درباره نظر بزرگان اصلاحات از جمله رئیس دولت اصلاحات در مورد وضعیت فعلی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم همچنین گفت: من در این زمینه صحبتی با آقای خاتمی نداشته ام، اما اطمینان دارم با درایت و دلسوزی که ایشان داند خواستار حل و فصل این مسئله به روش حقوقی، انسانی و به دور از قهر و خوشونت هستند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.329 seconds.